|
«Незалежність і соборність України: освітні ресурси музейного простору»25 серп. 2025
![]()
З нагоди Дня Незалежності України, 22 серпня 2025 року, в Академії відбувся тематичний захід «Незалежність і соборність України: освітні ресурси музейного простору», присвячений потенціалу музейних просторів як важливих освітніх ресурсів у справі формування національної свідомості, патріотизму та розуміння ідеї соборності. З вітальним словом до учасників заходу звернулася ректор Академії Любов Кирилівна Задорожна. У своїй промові вона наголосила на важливості збереження національної ідентичності та подякувала присутнім за їхній внесок у розвиток освітнього та наукового простору України. Підкреслила важливість взаємодії шкіл з музейними просторами. Сьогодні музеї – це не просто сховища артефактів, а справжні центри пам'яті та освіти. Використання ресурсів, доступних у воєнний період, таких як онлайн-лекції, віртуальні екскурсії музеями, архівні матеріали, є свідченням високого професіоналізму. Це не просто технології – це інструменти, які допомагають зберегти безперервність освітнього процесу, незважаючи на всі виклики. Це допомагає формувати цілісну картину світу та виховувати справжніх патріотів, які знають і поважають своє минуле. У своєму виступі в. о. директора Ю. О. Слюсар розповів про роль і місце Одеського історико-краєзнавчого музею в освітньому просторі, де наголосив, що збереження історичної пам'яті через музейні експонати є основою для побудови сильної, незалежної України. Вони слугують свідченням наших перемог і трагедій, допомагаючи формувати стійкість та віру в майбутнє. Сьогодні, під час повномасштабної війни вони сприяють моральному, національному, патріотичному вихованню нашого покоління. І саме вони дають поштовх до збереження культурної спадщини нашої України, її традицій, звичаїв, обрядів, і, звісно, вчать ніколи не забували героїв, які боронили і боронять нашу країну. Особливу увагу було приділено використанню експозицій, що висвітлюють боротьбу за незалежність, історію української державності та трагічні сторінки, пов'язані з російською агресією. У ході дискусії було запропоновано музею залучати учнів через освітні програми, лекції, інтерактивні експозиції та віртуальні тури. Завідувачка відділу М. Гриньова запропонувала розробити музейно-педагогічні програми для учнів 10–11 кл. спрямовані на розвиток духовних потреб, формування емоційно-моральної сфери та ціннісної орієнтації особистості: через уявлення про історичні феномени – до цілісного сприйняття історичної спадщини. Проректор О.В. Кузнєцова відмітила, що освітньо-виховна функція музею набуває особливої значущості й цінності, нової динаміки, адже саме в музеї діти невимушено знайомляться з історичним минулим, набувають життєвого досвіду, знань, визначаються з майбутнім, формуються як активні національно самосвідомі громадяни. Крім того, музей об’єднує різні гуманітарні науки - історію, етику, мистецтво, естетику, літературу й культурологію, створює умови для виховання молоді та сприяє ефективній співпраці. Захід став не лише платформою для обміну думками, а й надихнув на нові ініціативи щодо співпраці між Академією та музеєм для популяризації краєзнавства, української історії та культури.
Ознайомитися з електронною книжковою виставкою «Тернистий шлях незалежності» за посиланням: /uploads/editor/11739/633271/news_110/files/vistavka_den_nezalezhnosti_2025_1.pdf
Новини25 серп. 2025 Благодійний проєкт «10 тисяч книжок - бібліотекам України» ![]() 25 серп. 2025 «Незалежність і соборність України: освітні ресурси музейного простору» ![]() 12 серп. 2025 Одеський археологічний музей Національної академії наук України – 200 років. ![]() Всі новини |